Tuesday 26 April 2011

Suatu Yang Pasti!!




Salamun Alaik, Bakal2 Jenazah Sekalian. Kematian adalah Kepastian! Mafhum dari Firman Allah S.W.T : "Setiap Nyawa Pasti akan Merasai Mati". Maka, adalah bijaksana orang2 yang senantiasa memikirkan tentang kematian, yang setiap hari2nya terdetik sedikit di hatinya satu perkataan ini, MATI. Semua orang berhajat kepada pengakhiran yang baik, sepertimana dia dilahirkan.  
Jika apabila dia dilahirkan, orang sekelilingnya menyambutnya dengan wajah yang sangat2 gembira, sangat terharu, begitu juga apabila dia menghembuskan nafas yang terakhir. Hamba2 Allah yang sudah meninggal, biarlah mereka tenang di 'sana', hanya doa pengikat hati, tanda kita masih mengingatinya. Dikhaskan post ini untuk insan2 yang saya sayangi, yang telah pergi disisi Ilahi. InshaAllah, anak2mu, cucu2mu, sahabat2mu, ada di sini menghadiahkan bekalan istimewa buatmu=) Bekalan yang sudah pasti akan membuat kamu tersenyum bahagia, percayalah. Kami di sini sentiasa mendoakan kehidupanmu di sana. Juga tidak lupa kami melafazkan doa buat diri kami :  
" Ya Allah, matikanlah kami dengan pengakhiran yang baik, janganlah Kau matikan kami dengan pengakhiran yang buruk".  
Hanya kita yang tidak tahu bagaimana pengakhiran kita...
++Juga didedikasikan post ini khas buat arwah abah, arwah tokwan, etc etc etc.  ALFATIHAH, Moga sentiasa di dalam Rahmat Allah S.W.T, bertemu di sana..++

Arwah Hj Jusoh @ Yusof Ismail


          
   

No comments:

Post a Comment