Sunday 4 September 2011

It's all about TIME.

Masa, masa dan masa!

Selalu kedengaran peringatan mengenai masa. Hatta di dalam Al Quran sekalipun, kerana masa sangat sangat penting dan tidak layak untuk disia-siakan. Di negara-negara luar yang sudah maju, seperti Jepun dan Korea,mereka sangat mementingkan penggunaan masa, walaupun sesaat! Jika menghadiri mesyuarat atau apa-apa program, mereka akan tiba lebih awal, sebelum program bermula. IT'S ALL ABOUT TIME



How we spend our time wisely. Bagaimana kita membahagikan setiap detik yang diberi Allah, iaitu 24jam sehari. Bagaimana kita merancang perjalanan waktu-waktu kita, dan sebagainya. Tidak dinafikan, pepatah yang selalu meniti di bibir-bibir orang kita sendiri, orang Melayu,( janji Melayu) memang ada benarnya. Kerana itulah realiti yang sering berlaku pada masyarakat Melayu kini. 

Pernah saya diingatkan tentang 'tiba awal ke tempat sekian-sekian' kerana... kelewatan anda akan menzalimi orang lain, kerana terpaksa menunggu kelewatan, kelalaian anda. Saya sendiri pernah melakukan itu, disebabkan oleh perkara-perkara yang tidak terjangka di fikiran. Muhasabah untuk diriku menjadi yang lebih baik, much much better than before!. Hopefully=) Lakukan ini kerana ummat Islam, InshaAllah saya akan berubah!

     

No comments:

Post a Comment